یاس سرخس
به یاد دوست عزیزم......
 
 
یک شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:عشق , قصه عشق , خلقت خدا , :: 8:47 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

بلندگوی بیمارستان بدون لحظه ای توقف اسم مرا صدا می کرد تا به بخش کودکان تازه متولد شده بروم یکی از فرشته های کوچک دچار مشکل شده و نارس به دنیا آمده بود .
دراتاق بخش ، مادر و پدر فرشته کوچک آسمانی هیجان زده نشسته بودند ، هر دو بعد از پایان نه ماه انتظار و تولد اولین بچه خود ، خوشحال به نظر می رسیدند ، دوران بارداری مادر بدون هیچ مشکل و مساله حادی سپری شده بود اما وقتی نوزاد به دنیا آمده بود بلافاصله پرسنل پزشکی متوجه شدند مشکل بزرگ وقابل توجهی وجود دارد .
به زبان ساده تر بخشی از مغز وجود نداشت و جمجمه نیز بسیار ناقص بود . معمولا چنین نوزادانی در همان چند ساعت نخست تولد میمیرند و یا عمر بسیار کوتاهی دارند و اغلب دچار سایر علایم و نارسایی های مهم دیگر نیز هستند.

پدر و مادر هنوز نوزاد خود را ندیده بودند و بی صبرانه منتظر رسیدن لحظه دیدار با مسافر کوچولوی خود بودند . وقتی پزشک بخش نوزادان ، فرشته کوچک را در دستان من گذاشت ، پدر جوان با حالتی از نگرانی و هیجان شاهد موهبتی از سوی خدا شد که هنوز کامل رشد نکرده بود . نوزاد کوچک حتی نمی توانست درست گریه کند . خوشبختانه مشکل تنفسی حادی نداشت . اما رنگ آبی تیره صورتش نشان می داد که احتمالا نارسایی قلبی حادی دارد .

 

 

توصیف حالت عاطفی و احساسات برخاسته از دل در چنین لحظاتی غیرممکن است . تمام ساعت های انتظار ، یک دنیا حس خوب تحمل کردن لحظات درد و اضطراب همه وهمه با حس این که مسافر کوچولوی زیبا و سالمی در راه است تسکین پیدا می کنند .همه می خندند . با هیجان کارهایی را که می خواهند برای آن عزیز کوچوکو انجام بدهند توصیف می کنند . دیدن اولین دندان اولین قدم ها اولین کلمه ای که بر زبان می آورد برای شان هیجان انگیز است . اما تمام آرزوهای آن ها بر باد رفته بود . مانند کشتی به گل نشسته ، کشتی رویاها و آرزوهای آن ها نیز به گل نشسته بود . دستم را روی شانه پدر جوان گذاشتم . او نوزاد کوچکرا از من گرفت و در آغوش مادر گذاشت . پرستار جوان دست مادر را گرفته بود و سعی می کرد وضعیت را برای او قابل تحمل کند .اگر چه مشخص بود که آن ها به هیچ یک از حرف هایی که زده می شد ، گوش نمی دادند . پرستار به آرامی نوزاد را از آغوش مادر گرفت تا او را به بخش نوزادان ببرد . برای هر دو آن ها توضیح دادم که از دست ما چه کارهایی بر می آید .

 

 

 

همان طور که از اتاق بیرون می رفتم از مرد پرسیدم : دوست دارید اسم بچه را چی بگذارید ؟
جوابی نداد . فقط گفت : آیا زنده می ماند ؟ گفتم : باید بیشتر آزمایش و بررسی کنیم .

 

 

 

یک لحظه تجربیاتی را که راجع به چنین بچه هایی داشتم مرور کردم اگر چه ممکن بود نوزاد برای مدتی زنده بماند ، اما آیا به زور زنده نگه داشتن آن نوزاد ، عملی اخلاقی بود ؟

 

 

 

نتایج بررسی و اسکن های قلبی ، عکس های قفسه سینه و سونوگرافی نشان داد ، قلب نارسایی های جدی دارد که امکان ترمیم آن ها نیست . نوزاد مشکلات دیگری هم در عملکرد کلیه داشت . داشتم به مسافر کوچولوی بی گناه نگاه می کردم که پرستار ، مادر را روی صندلی چرخدار به بخش نوزادان آورد ، بعد از تمام شدن توضیحات تخصصی من درباره مشکلات متعدد بچه ، مادر به آرامی به من نگاه کرد و گفت :" اسم مسافر کوچولوی ما موهبت است . من و پدرش هم بی نهایت دوستش داریم .می توانم او را در آغوش بگیرم ؟بچه را در آغوش گرفت و به اتاق مجاور رفت . پدر جوان هم در آن جا ایستاده بود . هر دو نوزاد کوچک را در آغوش گرفتند و با او شروع به صحبت کردند .

 

 

 

خواستم از اتاق بیرون بروم و مزاحم خلوت مقدس آن ها نشوم اما از من خواهش کردند که من نیز در کنار آن ها حضور داشته باشم . مادر ، بچه را در آغوش داشت و مرد جوان نیز در صندلی مجاور کنار او نشسته بود . مادر جوان شروع کرد به دعا خواندن . بعد هر چه لالایی کودکانه می دانست برای پسر کوچولوی خود خواند . سپس از امید ها و آرزوهای خود و همسرش برای او گفت . و گفت که چه قدر او را دوست دادند . محو این صحنه شده بودم . احساس نا امیدی ، خشم و آزردگی جای خود را به عشق بی قید و شرط و یک دنیا حس ناب داده بود . یکی از تلخ ترین تجربیات زندگی برای این زوج جوان اتفاق افتاده بود . تجربه ای که غالبا با خود حس خشم ، دشمنی با دنیا و کاینات و تاسف به همراه دارد .خداحافظی با یک دنیا آرزو و امید و قدم برداشتن در ویرانه خواسته ها ، واقعا جانکاه است . اما در هنگامه این تجربه سخت و طاقت فرسا این دو انسان رشد یافته فهمیده بودند باید این فرصت کوتاه را غنیمت بدانند و در کنار پسر کوچولوی شان لذت ببرند و هر چه در توان دارند برای او انجام دهند . به او بفهمانند علی رغم نقص جسمانی ، او یک موهبتن اللهی است و این لیاقت را دارد که در قلب پدر و مادر و سایر انسان ها جای گیرد .

 

 

 

آن زوج جوان فهمیده بودند آن چه در آن لحظات مهم است ، محبت کردن به فرزندشان است . آن ها بدون توجه به ناهنجاری ها و کاستی های جسمانی با بچه خودبازی کردن ، نوازشش دادند و او را بوسیدند و از اعماق وجود ، او را در آغوش خود گرفتند . نقص و زشتی های ظاهری در برابر دیدگان آن ها معنایی نداشت ، در عوض روح ارزشمندی را در کالبدی کوچک و نحیف می دیدند که برای زندگی و زنده ماندن چند ساعتی بیشتر زمان در اختیار نداشت . نوزاد کوچک در اوج عشق و محبت چند ساعت بعد ، از دنیای مادی خداحافظی کرد و رفت .اما درسی که از آن ها گرفتم فراموش نشدنی است .

 

آن ها به من یاد دادند ارزش زندگی به مدت زمان اقامت جسم ما در روی کره خاکی نیست . بلکه آن چه مهم است میزان عشقی است که در زمان توقف خود به دنیا و انسان ها هدیه می دهیم و دریافت می کنیم . آنها با تمام وجود خود این هدف مقدس را انجام دادند ، چرا که می دانستند هر جا که در آن نشانی از عشق باشد خداوند نیز در آن مکان حضور دارد .



کنفرانس مطبوعاتى کنفرانس خبرى

يکى از راه‌هاى اطلاع‌رسانى به‌واسطه مطبوعات يا به‌طورکلى رسانه‌هاى خبرى به مردم کنفرانس مطبوعاتى (Press Conference)، است. مسئولان براى آگاه کردن مردم از تصميم‌هاى تازه، فعاليت‌ها و اعلام مواضع با دعوت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌هاى خبري، اقدام به تشکيل کنفرانس مطبوعاتى مى‌کنند. در اين گردهمائى‌ها، مسئول دعوت‌کننده ابتدا هدف خود را از اين تجمع بيان مى‌دارد و به تشريح نکات موردنظر مى‌پردازد و سپس به خبرنگاران فرصت ارائه پرسش‌ها داده مى‌شود. کنفرانس‌هاى مطبوعاتى ممکن است حول يک موضوع واحد يا موضوع‌‌هاى مختلف باشد.



ادامه مطلب ...


هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی به عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز می کند و در طول زندگی آن را ادامه می دهد. بخشی از آموختنیها به صورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت می گیرد و بخش دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن ها سپرده می شود در این میان مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار می گردد و آنها هستند که باید بتوانند دانش آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند.



ادامه مطلب ...


رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز زن:

در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بانوي حيا و پاكدامني،‌حسينيه امام خميني، سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوي شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام بر پا شد، با تبريك روز تاريخي و فراموش نشدني ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت تقارن اين روز با تولد امام خميني (ره)، ابعاد مختلف زندگي حضرت فاطمه زهرا را الگوي جامعي از فضائل معرفي و خاطرنشان كردند:‌ نام گذاري امروز به نام روز زن، درسهاي جاودانه اي براي همه خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامي ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگي، تربيت صحيح فرزند، و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (س) حركت كنند.



ادامه مطلب ...



سؤال كننده : محمد علي رزمي

پاسخ :

زماني كه پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم در مكه مبعوث شده و دين اسلام را در ميان مردم به صورت علني اعلام فرمود ، با مخالفت قريش و به ويژه سران آن‌ها روبرو شدند . از آن جاي كه سران قريش قدرت گرفتن دين اسلام را با منافع خود در تضاد مي‌ديدند ، در برابر رشد روز افزون دين مبين اسلام وحشت كرده و جنگ همه جانبه‌اي را آغاز كردند ؛ تا جايي كه هر كسي را كه مسلمان مي‌شد ؛ به ويژه اگر از بردگان و كنيزان بود ، به شدت مورد آزار و اذيت قرارمي‌ دادند تا از دين اسلام دست بكشند .

نمونه بارز آن كشته شدن ياسر و همسرش سميه ، پدر و مادر عمار بود كه تحت شكنجه مشركان قريش به شهادت رسيدند.




ادامه مطلب ...


سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:آیا , ظهور , نزدیک, :: 17:34 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

        چه خوشست بوی عشق از نفس نیازمندان         دل از انتظار خونین دهن از امید خندان

بنا بر نص صریح قرآن کریم، هنگامی که حضرت موسی(علیه السلام) بر آن شد که برای ملاقات و مناجات با پروردگار خویش آهنگ کوه طور نماید، قوم خویش(بنی اسراییل ) را فراخواند و آنان را وعده کرد که تا پایان سی روز آینده به سوی ایشان باز خواهد گشت و آنگاه که خداوند متعال ده روز دیگر بر آن سی روز افزود عده ای از بنی اسرائیل گفتند موسی (علیه السلام) خلف وعده کرده و این مسأله زمینه ساز فتنه سامری و گوساله پرستی قوم یهود گردید. (الأعراف/142)



ادامه مطلب ...


۲۹خرداد سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی است. به همین مناسبت هر ساله به پاس خدمات ارزنده او به نسل جوان این کشور آثار و اندیشه های او همچون استاد شهید مرتضی مطهری مورد نقد و بازخوانی مستمر قرار می گیرد. بی شک او و استاد مطهری دو اندیشمند و دو متفکر تأثیرگذار در جامعه ایرانی بوده و هستند که اندیشه های آنان مقدمات نظری انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد. مجموعه آثار شریعتی که تاکنون بالغ بر ۳۷ اثر رسیده است شامل آثار مختلفی چون، تاریخ، دین، جامعه شناسی، سیاست، عرفان، هنر و … است. در این میان او اهتمام ویژه ای به معرفی الگوهای خاص دینی دارد. شخصیتهایی چون ابوذر، علی(ع)، حسین(ع)، اقبال لاهوری و… کسانی هستند که در تاریخ اندیشه او به تدریج مشاهده می شوند. از منظر او معرفی الگوهای بزرگ در واقع نشان دادن توانمندیها و بستر مساعد تمدنی است که توانسته است آنان را در خود پرورش دهد.
او می گوید:



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:آیا میدانید , اینترنت, :: 19:49 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

آیا میدانید اینترنیت - دانستنی های اینترنت - www.RadsMs.com

آیا میدانید: ایران در سال ۱۳۷۲ به شبکه اینترنت پیوست .

آیا میدانید: در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود دارد .

آیا میدانید: حدود ۲۶۰ میلیون سایت در کل اینترنت وجود دارد .

آیا میدانید: حدود ۱۵۲ میلیون وبلاگ در کل اینترنت وجود دارد .

آیا میدانید: ۱.۹۷ میلیارد نفر تعداد کل کاربران اینترنت است.

آیا میدانید: توییتر ۱۷۵ میلیون کاربر دارد.

آیا میدانید: فیسبوک بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

آیا میدانید: هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیسبوک بازدید میشود

آیا میدانید: هر ماه، کاربران اینترنت ۱۲٫۲ میلیارد ویدئو تماشا میکنند.

آیا میدانید: هر روز ۵۰ میلیون توییت انحام میشود.

 

آیا میدانید: ۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند.

آیا میدانید: هر روز ، میانگین ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده میشود

آیا میدانید: سرعت اینترنت ایران در بین ۱۶۸ کشور رتبه ۱۶۷ دارد !

آیا میدانید: تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ایران ۷۰۰۰۰۰ نفر است .

آیا میدانید:۸۱ درصد ایمیل های ارسالی ، اسپم (هرز نامه) است .

آیا میدانید: نوجوانها در آمریکا، هر هفته ۳۱ ساعت آنلاین هستند.

آیا میدانید: یک کاربر در کره جنوبی میتواند در مدت ۱۰ ثانیه یک فیلم ۱ ساعته دانلود بکند !

آیا میدانید: ۴۷ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر اینترنت اکسپرورر استفاده میکنند

آیا میدانید: ۳۱ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر فایر فاکس استفاده میکنند

آیا میدانید: ۵۹ درصد آمریکایها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده میکنند .

آیا میدانید: هر ثانیه بیش از ۲۸ هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده محتوای نامناسب ویدئویی هستند.



دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید , قرآن , :: 19:47 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

http://www.radsms.com/wp-content/uploads/2011/02/ghoran.jpg

آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است

آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد

آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد

آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.

آیا میدانید : کمترین حرفی می در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد

آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است

آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است

آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدیه

آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است

آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است

 

آیا میدانید : آیه ای که سر بریده امام حسین (ع) در شام تلاوت نمود آیه ۹ سوره کهف می باشد.

آیا میدانید : در آیه ۶ سوره مائده مراحل وضو بیان شده است

آیا میدانید : حضرت سلیمان نخستین شخصی بود که بسم الله الرحمن الرحیم نوشت.

آیا میدانید : حضرت موسی (ع) داماد حضرت شعیب (ع) بود

آیا میدانید : حضرت ادریس (ع) اولین شخصی بود که لباس دوخت و خط نوشت

آیا میدانید : پرنده ای که در دربار حضرت سلیمان (ع) خدمت می کرد (هدهد) نام داشت

آیا میدانید : به حیوای که از طرف خدا وحی شد زنبور بود (آیه ۶۸ یوره نحل)

آیا میدانید :صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است

آیا میدانید : رودکی، ناصرخسرو و حافظ شاعرانی بودند که در نوجوانی حافظ کل قرآن بودند.

آیا میدانید : سلمان فارسی اولین شخصی بود که سوره حمد را به زبان فارسی ترجمه کرد.

آیا میدانید : استاد محمود خلیل الحصری اولین کسی بود که قرآن را به روش ترتیل خواند.

آیا میدانید : قران دارای ۱۱۴ سوره است

آیا میدانید : قران دارای ۳۰ جزء است

آیا میدانید : قران دارای ۱۲۰ حزب است

آیا میدانید : قران دارای ۶,۲۳۶ ایه (نشانه) است

آیا میدانید : قران دارای ۷۷,۷۰۱ کلمه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۲۳,۶۷۱ حرف است

آیا میدانید : قران دارای ۹۳,۲۴۳ فتحه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۹,۵۸۶ کسره است

آیا میدانید : قران دارای ۴,۸۰۸ ضمه است

آیا میدانید : قران دارای ۱۹,۲۵۳ تشدید است

آیا میدانید : قران دارای ۳,۲۷۲ همزه است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۷۷۱ مد است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۰۱۵,۰۳۰ نقطه است

آیا میدانید : قران دارای ۵,۰۹۸ وقف است

آیا میدانید : قران در ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد



دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:داستان , سلیمان , مورچه , :: 19:45 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

داستان آموزنده "مورچه و سلیمان نبی" - www.RadsMs.com

روزی حضرت سلیمان (ع ) در کنار دریا نشسته بود،

نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد.

سلیمان (ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید.

در همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود.

مورچه به داخل دهان او وارد شد و قورباغه به درون آب رفت.

سلیمان مدتی در این مورد به فکر فرو رفت و شگفت زده فکر می کرد.

ناگاه دید آن قورباغه سرش را از آب بیرون آورد و دهانش را گشود.

آن مورچه آز دهان او بیرون آمد، ولی دانه ی گندم را همراه خود نداشت.

سلیمان(ع) آن مورچه را طلبید و سرگذشت او را پرسید.

مورچه گفت :

 


 

” ای پیامبر خدا در قعر این دریا سنگی تو خالی وجود دارد و کرمی در درون آن زندگی می کند.
خداوند آن را در آنجا آفرید او نمی تواند از آنجا خارج شود و من روزی او را حمل می کنم.
خداوند این قورباغه را مامور کرده مرا درون آب دریا به سوی آن کرم حمل کرده و ببرد.
این قورباغه مرا به کنار سوراخی که در آن سنگ است می برد و دهانش را به درگاه آن سوراخ می گذارد
من از دهان او بیرون آمده و خود را به آن کرم می رسانم و دانه گندم را نزد او می گذارم و سپس باز می گردم
و به دهان همان قورباغه که در انتظار من است وارد می شود او در میان آب شنا کرده مرا به بیرون آب دریا
می آورد و دهانش را باز می کند و من از دهان او خارج میشوم.”

سلیمان به مورچه گفت :

“وقتی که دانه گندم را برای آن کرم میبری آیا سخنی از او شنیده ای ؟”

مورچه گفت آری او می گوید :

ای خدایی که رزق و روزی مرا درون این سنگ در قعر این دریا فراموش نمی کنی رحمتت را نسبت به بندگان با ایمانت فراموش نکن



روزگاری یک کشاورز در روستایی زندگی می کرد که باید

پول زیادی را که از یک پیرمرد قرض گرفته بود، پس می داد.

کشاورز دختر زیبایی داشت که خیلی ها آرزوی ازدواج با او را داشتند. وقتی پیرمرد طمعکار متوجه شد کشاورز نمی تواند پول او را پس بدهد، پیشهاد یک معامله کرد و گفت اگر با دختر کشاورز ازدواج کند بدهی او را می بخشد، و دخترش از شنیدن این حرف به وحشت افتاد و پیرمرد کلاه بردار برای اینکه حسن نیت خود را نشان بدهد گفت :  اصلا یک کاری می کنیم، من یک سنگریزه سفید و یک سنگریزه سیاه در کیسه ای خالی می اندازم، دختر تو باید با چشمان بسته یکی از این دو را بیرون بیاورد. اگر سنگریزه سیاه را بیرون آورد باید همسر من بشود و بدهی بخشیده می شود و اگر سنگریزه سفید را بیرون آورد لازم نیست که با من ازدواج کند و بدهی نیز بخشیده می شود، اما اگر او حاضر به انجام این کار نشود باید پدر به زندان برود.

این گفت و گو در جلوی خانه کشاورز انجام شد و زمین آنجا پر از سنگریزه بود.

در همین حین پیرمرد خم شد و دو سنگریزه برداشت.

دختر که چشمان تیزبینی داشت متوجه شد

او دو سنگریزه سیاه از زمین برداشت

و داخل کیسه انداخت. ولی چیزی نگفت !

سپس پیرمرد از دخترک خواست که یکی از آنها را از کیسه بیرون بیاورد.

تصور کنید اگر شما آنجا بودید چه کار می کردید ؟

چه توصیه ای برای آن دختر داشتید ؟

اگر خوب موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید می بینید که سه امکان وجود دارد :

۱ـ دختر جوان باید آن پیشنهاد را رد کند.

۲ـ هر دو سنگریزه را در بیاورد و نشان دهد که پیرمرد تقلب کرده است.

۳ـ یکی از آن سنگریزه های سیاه را بیرون بیاورد و با پیرمرد ازدواج کند

تا پدرش به زندان نیفتد.

لحظه ای به این شرایط فکر کنید.

هدف این حکایت ارزیابی تفاوت بین تفکر منطقی و تفکری است

که اصطلاحا جنبی نامیده می شود.

معضل این دختر جوان را نمی توان با تفکر منطقی حل کرد.

به نتایج هر یک از این سه گزینه فکر کنید، اگر شما بودید چه کار می کردید ؟!

و این کاری است که آن دختر زیرک انجام داد :


دست خود را به داخل کیسه برد و یکی از آن دو سنگریزه را برداشت و به سرعت و با ناشی بازی، بدون اینکه سنگریزه دیده بشود، وانمود کرد که از دستش لغزیده و به زمین افتاده. پیدا کردن آن سنگریزه در بین انبوه سنگریزه های دیگر غیر ممکن بود.

در همین لحظه دخترک گفت : آه چقدر من دست و پا چلفتی هستم ! اما مهم نیست. اگر سنگریزه ای را که داخل کیسه است دربیاوریم معلوم می شود سنگریزه ای که از دست من افتاد چه رنگی بوده است….

و چون سنگریزه ای که در کیسه بود سیاه بود، پس باید طبق قرار، آن سنگریزه سفید باشد. آن پیرمرد هم نتوانست به حیله گری خود اعتراف کند و شرطی را که گذاشته بود به اجبار پذیرفت و دختر نیز تظاهر کرد که از این نتیجه حیرت کرده است.نتیجه ای که ۱۰۰ درصد به نفع آنها بود.

۱ـ همیشه یک راه حل برای مشکلات پیچیده وجود دارد.

۲ـ این حقیقت دارد که ما همیشه از زاویه خوب به مسایل نگاه نمی کنیم.

۳ـ هفته شما می تواند سرشار از افکار و ایده های مثبت و تصمیم های عاقلانه باشد



یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:تجارب زندگی , لذت , زندگی , :: 19:29 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

بر آنیم در این گروه تجربه هایی که خودمون کسب کردیم یا از دیگران شنیدیم رو به اشتراک بگذاریم.

زندگی گره ای نیست که در جستجوی گشودن آن باشیم، زندگی واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد.

در زندگی همیشه به دنبال سه چیز باشید: دانایی، زیبایی و نیکویی.    

زندگی سرای حیرت است خوش باش! دیگران را سهیم کن! رویش را به تجربه بنشین. زندگی همان چیزی است که تو خود آن را بنا می نهی.    

زندگی رنج است، اگر نتوانیم خوشبختی را لمس کنیم.    

در زندگی انسان بعضی چیزها نشانه اند، باید آنها را کشف کنیم.

یادتان باشد که زندگی، دشمن شما نیست اما طرز تفکرتان می تواند دشمن شما باشد.

جان کلام زندگی اینجاست که طغیان بر ضد بیدادگری دوام یابد.

زندگی راز بزرگی ست که در ما جاری است. زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست.

زندگی وزن نگاهی ست که در خاطره ها می ماند.

زندگی درک همین اکنون است.

زندگی شوق رسیدن به همان فردائیست که نخواهد آمد

آنکه تواناتر است، آسانتر می بخشد.

دل را وسعتی ست به پهنه گیتی و جایگاه عشق است تا که در او جای گیرد و لبریزش کند و این معنای مطلق زندگی است.   



یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:عضلات , بدن , :: 19:21 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

 

 

گرفتگی عضلات نوعی انقباض عضلانی ناخواسته و دردناک است که هر فردی حداقل یک بار آن را تجربه کرده است.

 


گرفتگی عضلات ساق پا

عضلات ما با استراحت و انقباض متناوب خود، سبب حرکت اندام ها می شوند، مثلا عضلات نگهدارنده گردن با انقباض و استراحت خود، سبب حرکت گردن می شوند.

 

انقباض غیر ارادی عضلات را اسپاسم یا گرفتگی عضله می گویند. گاهی اوقات گرفتگی عضلات به حدی است که توسط فردی دیگر قابل مشاهده و یا قابل لمس می باشد.

 

گرفتگی می تواند قسمتی از عضله و یا کل آن را درگیر گند و بیشتر عضلاتی که با هم کار می کنند، همزمان درگیر شده و گرفتگی برایشان رخ می دهد.



ادامه مطلب ...


1-  کنجکاوی را دنبال کنید
"من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم "
روزنه آنلاین : چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟
پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.



ادامه مطلب ...


شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:زن " زردشت, :: 14:15 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

در اين مقاله با ديدي اساطيري، جلوه‌هاي گوناگون زندگي زردشت بررسي مي‌گردد. هدف بيان كل اسطورة زندگي زردشت نيست! بلكه به مواردي اشاره مي‌شود كه نقش «زن» در آن‌ها چشمگير است. از ديد اسطوره‌هاي ايران‌باستان تكوين هر انساني از گردآمدن سه عنصر اصلي است: فر، فروهر و گوهرتن. فر يا فره موهبتي ايزدي است كه تجلي ظاهري آن نور است و همراهي آن با مردمان موجب تيكبختي و جدايي او از آنان سبب بدبختي است.
فروهر همزاد و روح‌پاسبان آدمي است كه در جوار اورمزد است. پيش از تكوين هر موجودي وجود دارد و پس از مرگ او نيز باقي مي‌ماند. گوهرتن صورت مادي و جسم آدمي است. براي تكوين زردشت نيز اين سه عنصر خاص به گونه‌اي اساطيري از قلمرو اورمزد و ايزدان، راه آسمان را به سوي زمين طي مي‌كنند تا در هنگام مقدر با هم تركيب شوند. فره‌ زردشت از طريق مادر به او منتقل مي‌شود:



ادامه مطلب ...



هر چند ژن‌ها شخصیت و رفتار اشخاص را تعیین می‌کنند، اما محیط زندگی به ویژه‌ در سال‌های نخست حیات در شکل گیری رفتار فرد تاثیرگذار است.

 

کاهش رفتارهای جنسیتی در پسرانی که خواهران زیادی دارند
روانشناسان می‌گویند:‌ بروز رفتارهای جنسیتی و مردانه در پسرانی که تعداد زیادی خواهر دارند، کاهش پیدا می‌کند.

 

به گزارش  ایسنا، گروهی از زیست روانشناسان دانشگاه تگزاس با انجام آزمایشات روی موش‌ها دریافته‌اند؛ پسرانی که با تعداد زیادی خواهر در خانواده‌ خود بزرگ می‌شوند، هر چند در تمایلات جنسی‌شان تغییری ایجاد نمی‌شود، اما در رفتارهای جنسیتی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و شدت این رفتارهای مردانه را کاهش می‌دهد.

 

این متخصصان با انتشار نتایج آزمایشات خود در مجله روانشناسی «مایکرلوژیکال ساینس» خاطرنشان کردند: هر چند ژن‌ها شخصیت و رفتار اشخاص را تعیین می‌کنند، اما محیط زندگی به ویژه‌ در سال‌های نخست حیات در شکل گیری رفتار فرد تاثیرگذار است.

به گزارش روزنامه‌ تلگراف، این متخصصان متوجه شدند که نسبت خواهرها و برادرها در خانواده‌ روی رفتارهای جنسیتی فرزندان تاثیرگذار است.




چه ۱۵ سالتان باشد و چه ۶۵ سالتان، احتمالاً یادتان می آید که همیشه در مجلات مربوط به خانم ها دنبال این بوده اید که ببینید بوی دستگاه تناسلیتان نرمال است یا بویی تند و زننده دارد. همه این مجلات هم به طرق مختلف به شما اطمینان می دهند که اندام جنسی همه خانم ها بویی خاص دارد. بعد چند وقت راحت می شوید و از فکر آن بیرون می آیید. اما اگر شما هم جزء میلیون ها زنی هستید که در یک نقطه از زندگیتان دچار عفونت در دستگاه تناسلی شده اید، مطمئناً هربار که از عطر یا صابون استفاده نکرده باشید، بویی زننده از اندام جنسی خود به مشامتان می خورد. گاهی اوقات هم ممکن است همسرتان در این باره انتقاد کند.

این مسئله مایه خجالت و بسیار تحقیرآمیز است.




ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:روابط جنسی " , :: 17:5 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

آیا می‌دانید که روابط زناشویی سالم و منظم چقدر می‌تواند در سلامت روح و جسم شما تاثیرگذار باشد

تصور بیشتر افراد از یک رابطه زناشویی سالم، رسیدن به آن چند ثانیه ارگاسم و لذت و حس رهایی ناشی از آن است….

دانشمندان دلایل زیادی را مطرح کرده اند که نشان می دهد رابطه زناشویی فقط یک کار روتین لذ ت بخش نیست، بلکه در طول این رابطه هورمون هایی در بدن زن و مرد آزاد می شوند که می توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومی شان بسیار مفید باشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که رابطه زناشویی را بهترین و مهم ترین بخش از زندگی شان می دانند بد نیست که نگاهی هم به فواید و زوایای پنهان رابطه زناشویی تان داشته باشید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:متخصص " قلب " معروف , :: 16:55 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

معروفترین پزشک متخصص قلب نیویورک فوت کرد و در مجلس ختم باشکوهش یک ماکت بزرگ قلب در پشت تابوت او قرار داده بودند که در پایان مراسم همراه با مارش عزا دریچه های آن قلب باز شد و تابوت را به درون خود فرو برد همه از این ابتکار به اعجاب و تحسین آمدند،

ولی یکی از پزشکان در ردیف اول ناگهان شروع کرد به قهقهه و اصلا نمیتوانست خودش را کنترل کند.

عاقبت کشیش به او تذکر داد، ولی او گفت پدر روحانی، من مقصودی ندارم، فقط مجسم کردم اگر من که متخصص زنان و زایمان هستم بمیرم این صحنه چگونه اجرا میشود .



زنی که ۱۲ بار حامله شده است

رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی گفت: احتمال حاملگی یک زن ۶۳ ساله صفر است اما این مادر ۶۳ ساله با استفاده از تخمک اهدایی باردار شده است.
مریم کاشانیان افزود: این مادر باردار اکنون در ماه هفتم بارداری است و حاملگی وی جزء حاملگی‌های پرخطر محسوب می‌شود اما خوشبختانه جنین کاملاً سالم است.
رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی افزود: این زن ۶۳ ساله به دیابت و فشار خون بالا مبتلا است. فشار خون بالا موجب نرسیدن خون به جفت می‌شود و در رشد جنین اختلال ایجاد می‌شود.
کاشانیان گفت: دیابت نیز عوارض خاص خود را دارد که ناهنجاری‌های جنین و سقط جنین را افزایش می‌دهد. خطر پارگی زودرس کیسه آب و کنده شدن جفت نیز وجود دارد ضمن اینکه انتظار می‌رود پس از زایمان، جنین افت قندی خون پیدا می‌کند و بیلی‌روبین خونش افزایش ‌یابد.
این زن ۱۲ بار حامله شده است که ۳ فرزندش قبل از تولد از بین رفتند. ۳ فرزند پسر این زن نیز بعد از تولد و در سنین جوانی از بین رفتند که یکی از آنها ۸ سال پیش در دریا غرق شد و ۲ پسر دیگرش نیز در تصادف جان خود را از دست دادند.
این زن ۶۳ ساله اکنون ۵ دختر دارد اما جنسیت فرزند جدید این زن باردار در دوازدهمین حاملگی پسر است.



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:رویا " دختر , :: 16:48 ::  نويسنده : مهدی ریحانی
از زبان یک دختر : من یک دختر هستم اما احساس می کنم به عنوان یک دختر جذابیتی برای جنس مخالف ندارم. رفتارهایم پسرانه است و همیشه به فعالیت هایی علاقه دارم که در میان دختران جاذبه ندارد. از وقتی یادم می آید در دوران کودکی …

امروزه تشابه دختران به ظاهری پسرانه و تشابه پسران به ظاهری دخترانه در میان جمعیت جوان ما زیاد به چشم می خورد و نقش های خاص جنسیتی در میان هر دو جنس کم رنگ شده است و آنچه ارزش قلمداد می شود دارا بودن روحیه پسرانه است. تمایل دختران به رفتاری پسرانه و بالعکس، از کودکی آنها و شیوه های تربیتی خانواده، جنسیت همسالان و دوستان، و فرهنگ جامعه نشأت می گیرد. نقش هایی که پدر و مادر در خانه ایفا می کنند و میزان تأثیری که بر فرزندان دارند می تواند تا حد بالایی در شکل گیری نقش های جنسیتی موثر باشد. در نگاهی تشخیصی شکل گیری شخصیت و هویتی متناقض با جنسیت به علل و عوامل متعددی وابسته است که در این میان همانند سازی از پدر و مادر و اطرافیان در دوران تربیت از الویت زیادی برخوردار است.



ادامه مطلب ...



 "م-الف" در یادداشتی تاسف انگیز با بیان جزئیاتی از زندگی شخصی خود، اینگونه از همسر بازیگرش سخن گفته است.

بخشی از این یادداشت که نسخه ای از آن در اختیار آتی نیوز قرار گرفته به این شرح است:

۵ سال است خانم "س .ق" همسر قانونی من است. همیشه به نیکی از من یاد کرده و در چند مصاحبه اش در نشریات مختلف گفته" اگر همسرم اراده کند یا اجازه ندهد دیگر بازی نمی کنم و هنرپیشگی را تا جایی ادامه می دهم که به زندگی شخصی ام لطمه وارد نشود. همسرم همواره مشوق و پشتیبانش بوده ! "

اما اکنون دیگر من موافق بازیگری همسرم نیستم. پس از پخش سریالی از شبکه سه که باعث شهرتش شد رفتارش تغییر کرد و اکنون شش ماه است که من از ایشان خبری ندارم!

به دادگاه حمایت از خانواده هم مراجعه کردم و از او شکایت کردم اما چون من مشوق ایشان بوده ام و به او اجازه کار داده ام تقاضای من برای ممنوع الکار شدن زنم رد شد. با این حال از نظر شرعی و قلبی دیگر راضی نیستم زنم بازیگری کند.

اکثر تهیه کننده ها وقتی در جریان این موضوع قرار گرفتند با من همکاری کردند و از همسرم در سریال ها و فیلم ها استفاده نکردند به غیر از تهیه کننده فیلم "د" که با من برخورد بدی هم داشت.

جالب اینکه همسرم در مصاحبه هایش می گوید دیپلم دارد. به من بگویید او از کدام دبیرستان دیپلم گرفته است؟

در حال حاضر تصمیم گرفته ام از همسر هنرپیشه ام جدا شوم و او را طلاق خواهم داد و در این مدت نیز حضور در دادگاههای مختلف وقتی به او نمی داد که مصاحبه کند.
نامه ام را با این جمله به پایان میبرم که "پروانه ها فراموش می کنند روزی کرم بوده اند."



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:داستان " خوش شانسی , :: 16:37 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

پیر مرد روستا زاده ای بود که یک پسر و یک اسب داشت. روزی اسب پیرمرد فرار کرد، همه همسایه ها برای دلداری به خانه پیر مرد آمدند و گفتند:عجب شانس بدی آوردی که اسبت فرارکرد!
روستا زاده پیر جواب داد: از کجا میدانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟ همسایه ها با تعجب جواب دادن: خوب معلومه که این از بد شانسیه!
هنوز یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که اسب پیر مرد به همراه بیست اسب وحشی به خانه برگشت. این بار همسایه ها برای تبریک نزد پیرمرد آمدند: عجب اقبال بلندی داشتی که اسبت به همراه بیست اسب دیگر به خانه بر گشت!
پیر مرد بار دیگر در جواب گفت: از کجا میدانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟ فردای آن روز پسر پیرمرد در میان اسب های وحشی، زمین خورد و پایش شکست. همسایه ها بار دیگر آمدند: عجب شانس بدی! وکشاورز پیر گفت: از کجا میدانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟ وچند تا از همسایه ها با عصبانیت گفتند: خب معلومه که از بد شانسیه تو بوده پیرمرد کودن!
چند روز بعد نیروهای دولتی برای سربازگیری از راه رسیدند و تمام جوانان سالم را برای جنگ در سرزمینی دوردست با خود بردند. پسر کشاورز پیر به خاطر پای شکسته اش از اعزام، معاف شد.
همسایه ها بار دیگر برای تبریک به خانه پیرمرد رفتند: عجب شانسی آوردی که پسرت معاف شد! و کشاورز پیر گفت: از کجا میدانید که…؟

امان از حرف مردم!!!

گردآورنده : گروه تحقیقاتی یاس سرخس



هدف یک زن در برقراری رابطه جسمانی ، شور شهوانی نیست. بلکه مقصود او لذت بردن از صمیمیت ، عشق و ملاطفت در کنار شور جسمانی است…

یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد.به زبان آوردن دوستت دارم موجب می‌شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند.

-یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می‌ورزد.

-زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می‌کند و یا یادداشت های عاشقانه اش را نثارش می‌دارد ، به آن زن اجازه می‌دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است.



ادامه مطلب ...


هشت راز تکان دهنده که خانم ها دوست ندارند آقایون بدانند!

آیا تابه حال به این فکر کرده اید که در ذهن خانم ها چه می گذرد؟ آیا می دانستید که گاهی اوقات منظور خانم ها آن چیزی نیست که بر زبان می آورند؟ آنها ممکن است چیزی به زبان بیاورند و منظورشان دقیقاً برعکس آن باشد. اما خانم ها واقعاً چه می خواهند؟ در این مقاله رازهایی را برایتان فاش می کنیم که خانم ها اصلاً دوست ندارند شما آنها را بدانید!



ادامه مطلب ...


یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد.به زبان آوردن دوستت دارم موجب می‌شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند.

 

-یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می‌ورزد.

-زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می‌کند و یا یادداشت های عاشقانه اش را نثارش می‌دارد ، به آن زن اجازه می‌دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است.



ادامه مطلب ...


در یک مطالعه در اروپا بعد از نظرخواهی از عده زیادی از زنها لیستی از مواردی که آنها بعد از رابطه جنسی و ارگاسم دوست دارند برایشان انجام شود، تهیه شده است.

به گزارش سلامت نیوز باید توجه داشت که گروههای مختلف خانمها تمایلات متفاوتی داشته و حتی ممکن است چیزهای موردعلاقه عده ای در این لیست وجودنداشته باشد.بعبارت دیگر موارد زیرقابل تعمیم به کل جامعه زنان نیست.

۱ – درآغوش گرفتن: تقریبا" همه خانمها دوست دارند که بعد از رابطه جنسی ،توسط مرد درآغوش گرفته ونوازش شوند.در آغوش گرفتن و حلقه کردن دستها بدور زن و نوازش او احساس بسیارخوبی به زن میبخشد.حتی اگر بسیارخسته شده اید و دیگر انرژی برای ادامه دادن ندارید،دستهایتان را بدور اوحلقه کرده چندکلمه محبت آمیز به او بگویید وبعد بخوابید!

۲ – درمقابل گروه قبل،عده قلیلی از زنها هم هستند که بعد از پایان رابطه جنسی ،دیگر هیچگونه تماس جسمی و عاطفی را دوست ندارند.این افراد اظهار میکنند که آنهابقدری تحریک شده اند که بعد از آن هرگونه تحریک دیگری برایشان لذتی نداشته و عذاب آورخواهدبود.البته این خواسته هرگز به معنی سرد مزاجی این زنها نیست.آنها فقط دوست دارند مدت کوتاهی باخودشان تنهاباشند،پس آنها را درک کنید.

دربرخوردبا این زنها باید بعد از انجام رابطه جنسی از آنها بپرسید:«عزیزم حالت خوبه؟آیا همه چیز مرتب است؟ یا آیا چیزی احتیاج نداری؟» و بعد از ابراز خوشنودی ازانجام مقاربت با او،زن را نیم ساعتی تنها بگذارید تا استراحت کند.

۳ – صحبت کردن:هرچند اکثرمردها بدنبال رابطه جنسی خسته شده و یارای انجام هیچکاری را ندارند ولی گروهی از زنها دوست دارند که بعد از رابطه جنسی کمی صحبت کنند.در این مواقع فقط باید گوش خود را به اوبسپارید! اگرخوش شانس باشید او به شرح آنچه گذشت و احساسش ازرابطه جنسی با شما می پردازد.اما مواظب باشید که در بین صحبتهای او صدای خوروپف شما بلند نشود!

همه مردها بعد از ارگاسم دوست دارند کمی بخوابند،این امرکاملا"طبیعی است.ولی به شریک جنسیتان هم توجه داشته باشید واجازه دهید او در کنارشما باشد، تا این تصورپیش نیاید که شما فقط به فکر خودتان هستید.

منبع : یاس سرخس



فرهنگ عرفی ما در یک نگاه کلی بلوغ را با احتیاط شدید و به صورت خاموش برگزار می کند و متأسفانه در برخی شؤون قومی آن را پدیده ای مزموم یا خجالت آور می شناسند
ناآگاهی، مهمترین ضعف بهداشت بلوغ در جامعه ماست؛ این ناآگاهی نه تنها نوجوانان بلکه در بسیاری حوزه ها، بزرگسالان جامعه را هم در برمی گیرد و از این طریق به منشأ ناشناخته برای تولید آسیبهای دامنه دار اجتماعی تبدیل می شود.



ادامه مطلب ...


برگرفته از پزشکان بدون مرز: با رعایت این نکات بهداشتی می توانید تا میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری جـلوگـیری به عمل آورید.

تــرشحات طبیعی مهبل برای سلامت مهبل ضروری می باشد.در مهبل باکتریهای غیر بیماری زای طبیعی وجود دارنـد کـه وجـودشـان از بـروز عفونتهای باکتریایی و قارچی ممانعت بعمل می آورد. ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ایجاد سوزش و خارش نمی کند.عفونتهای باکتریایی،قارچی،انگلی و عفونتهای ادراری معمولا در زنان شایع است.



ادامه مطلب ...



تحقيقات و بررسي‏هايي که روي گونه‏هاي مختلف ميمون‏ انجام شده ، نشان داده است که بين نسبت طول انگشتان و برخي رفتارهاي اجتماعي ارتباط وجود دارد. تحقيقات پژوهشگران دانشگاه هاي ليورپول و آکسفورد درباره طول انگشتان گونه هاي نخستين پستانداران نشان داده است که رفتارهاي اجتماعي با وجود نوعي هورمون در دوران جنيني ارتباط دارد. ميزان هورمون هاي آندروژن ( هورمون مردانه ) در دوران جنيني بر رشد و ميزان طول انگشتان تاثير دارد و مقادير بالاي آندروژن هايي مانند تستوسترون موجب افزايش طول انگشت چهارم و بلندتر شدن آن در مقايسه با انگشت دوم مي‏شود. دانشمندان در تحقيقات خود از نسبت انگشتان به‌ عنوان شاخصي براي تماس با ميزان مختلف هورمون استفاده کرده و اين اطلاعات را با رفتارهاي اجتماعي پستانداران اوليه مقايسه کرده‌اند.

بررسي‏هاي انگشتي

اين گروه محققان دريافتند که در ميمون‏هاي قديمي‏مانند عنترها و بوزينه‏هاي دم‌کوتاه طول انگشت چهارم نسبت به طول انگشت دوم بيشتر است، به عقيده آنها، علت اين موضوع وجود مقادير بالاي هورمون‏هاي آندروژن در دوران جنيني است. به گفته محققان، اين گونه از ميمون‏ها در مقايسه با ساير گونه‏ها بسيار رقابت‏جو و پرخاشگر هستند و تماس با مقادير بالاي آندروژن در دروان جنيني و زمان پيش از تولد مي‏تواند با اين رفتارها ارتباط داشته باشد. نسبت انگشتان در ساير گونه‏ها مانند ميمون‏هاي دست دراز و گونه‏هاي ديگر به شکلي است که تماس با مقادير کم آندروژن در دوران جنيني را نشان مي‏دهد. رفتارهايي مانند رقابت جويي و پرخاشگري در اين گونه‏ها در مقايسه با ميمون‏هاي قديمي ‏کمتر هستند. همچنين نتايج اين بررسي‏ها نشان داد که نسبت انگشتان در ميمون‏هاي بزرگ مانند اورانگوتان‏ها و شامپانزه‏ها نيز متفاوت است و ميزان آندروژن‏ در دوران جنيني در اين گروه در مقايسه با ميمون هاي قديمي‏کمتر است. اين مقدار کم آندروژن مي‏تواند با رفتارهايي مانند سطح بالاي همکاري و انعطاف پذيري اين ميمون‏ها ارتباط داشته باشد.

هورمون ، ژن و رفتار

اِما نلسون، استاد باستان‏شناسي دانشگاه ليورپول در اين‌باره مي‏گويد: «به نظر مي‏رسد که ميزان آندروژن در دوران جنيني بر ژن‏هاي مسؤول رشد انگشتان تاثير داشته باشد. مقادير بالاي آندروژن جنين يا مادر در دوران بارداري ممکن است عملکرد ژن‏ها را تغيير داده و منجر به تغييرات جزيي در نسبت طول انگشتان شود. نسبت انگشتان پس از تولد چندان تعيير نمي‏کند. نتايج به دست آمده از اين بررسي‏ها به ما نشان مي‏دهد که ميزان آندروژن در دوران پيش از تولد چه طور مي‏تواند بر رفتارهاي بزرگسالي به ويژه رفتارهايي مانند انعطاف‌پذيري و همکاري و هماهنگي گروهي تاثير بگذارد.» دکتر سوزان شولتز، استاد انسان‌شناسي دانشگاه آکسفورد نيز در اين باره مي‏گويد: « انسان‏ها از نظر اينکه در جامعه بزرگي زندگي مي‏کنند و در رفتارهاي اجتماعي محدوديت‏هايي دارند، منحصر به فرد هستند و نمي‏توان اين يافته‏ها را به جامعه انساني تعميم داد. در انسان‏ها رفتارهاي اجتماعي در جنس‏هاي مختلف نيز تفاوت‏هاي زيادي ديده مي‏شود، مثلا در بسياري نژادها در بين مردان رفتار اجتماعي رقابت بيشتر از همکاري ديده مي‏شود. با اين وجود، نسبت طول انگشتان در انسان‏ها نيز ممکن است با برخي رفتارهاي اجنماعي ارتباط داشته باشد اما براي رسيدن به پاسخ قطعي لازم است تحقيقات بيشتري در اين زمينه انجام شود.» شرح کامل اين تحقيق در مجله انسان شناسي فيزيکي آمريکا به چاپ رسيده است.

منبع : یاس سرخس



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:خواص نعناع , :: 16:10 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

نعناع گياهي است از تيره دو لپه اي هاي پيوسته گلبرگ که سردسته تيره نعناعيان مي باشد و جزو سبزي هاي خوراکي است. از محل گره هاي ساقه، ريشه هايي خارج مي شوند که ساقه جديد درست مي کنند. بنابراين اگر شما فقط يک ساقه نعناع در باغچه خود بکاريد، به زودي تمام باغچه شما پر از نعناع مي شود. به همين دليل در فارسي به آن هزارپا مي گويند. نعنايي که به عنوان سبزي خوردن مصرف مي کنيم، با نعنايي که به صورت خودرو در کوه مي رويد متفاوت است. البته از نظر شکل ظاهري، بو، طعم و مزه تقريباً شبيه به هم هستند، ولي از نظر اثرات درماني، نعناي کوهي قوي تر است.



ادامه مطلب ...


هر کسی که Manager خوبی باشد می تواند E-Manager خوبی هم بشود، فقط باید در نظر داشت که بعضی از توانمندیها در شرایط جدید باید وزن بیشتری پیدا کند. ده گام که باید یک مدیر الکترونیکی باید رعایت کند عبارتند از: ▪ سرعت ▪ انسان خوب ▪ باز بودن ▪ تمرین همکاری گروهی ▪ انضباط ▪ ارتباطات خوب ▪ توانمندی مدیریت محتوی ▪ توجه به مشتری ▪ مدیریت دانش ▪ مدیر مثالی برای دیگران. اکنون به شرح هر یک از این موارد می‎پردازیم:



ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:مغز, :: 16:1 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

دانشمندان نظريه هايي راجع به دو نيمکره مغز دارند که نشان مي دهد عملکرد و روش فرمان دادن به بدن در هر يک متفاوت است. فکر مي کنيد شما راست مغز باشيد يا چپ مغز؟ پژوهش هاي اخير نشان مي دهد راست مغزها و چپ مغزها، روش هاي متفاوتي در پردازش اطلاعات و واکنش به آن ها دارند.
بر همين اساس، روش درس خواندن در هر يک از آنها نيز بايد متفاوت باشد. اين نظريه ها نشان مي دهد افراد راست مغز بيشتر با نيمکره هيجاني و شهودي راست هدايت مي شوند و چپ مغزها به روش منطقي و ترتيبي عکس العمل نشان مي دهند.
شخصيت هر فرد هم تا حد بالايي از روي نوع مغز او شکل مي گيرد و اين مسئله تاثير چشمگيري روي مهارت هاي مطالعه، عادات انجام تکاليف و نمرات شخص دارد. مثلا ممکن است بعضي دانش آموزان يا دانشجويان با يک نوع خاص از امتحان يا تکليف مشکل داشته باشند و مشکلشان هم هيچ ربطي به درس خواندن يا نخواندن نداشته باشد. بلکه موضوع فقط به نوع خاص مغز آن ها بر مي گردد. اگر بدانيد راست مغز هستيد يا چپ مغز، مي توانيد روش هاي مطالعه مناسب خود را برگزينيد و برنامه ريزي درسي خود را بر اساس شخصيت و نوع مغزتان تنظيم کنيد تا نتيجه بهتري عايدتان شود.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:جنین , :: 15:54 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

نتایج تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که جنین در دو ماه آخر بارداری با استفاده از نوری که به داخل رحم مادر نفوذ می کند می تواند محیط اطراف خود را ببیند.

 

محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورین دریافتند که در دو ماه آخر بارداری به اندازه کافی نور به رحم مادر نفوذ می کند و به این ترتیب جنین می تواند محیط اطراف و دست و پای خود را ببیند.

 

نتایج تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که جنین در دو ماه آخر بارداری با استفاده از نوری که به داخل رحم مادر نفوذ می کند می تواند محیط اطراف خود را ببیند.


محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورین دریافتند که در دو ماه آخر بارداری به اندازه کافی نور به رحم مادر نفوذ می کند و به این ترتیب جنین می تواند محیط اطراف و دست و پای خود را ببیند.

 

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ما مستقیما نوری که به داخل رحم نفوذ می کند را اندازه گیری نکردیم، بلکه موفق شدیم میزان نوری که از طریق بافتهای مختلف بدن (ماهیچه ها و چربیها) و انواع مختلف لباسها می گذرد را اندازه گیری کنیم. سپس یک مدل ساده برپایه قطر شکم مادر ایجاد کردیم."


این محققان افزودند: "این مدل نشان می دهد که به احتمال بسیار زیاد بعضی از جنین ها می توانند آن چیزی که در اطراف آنها می گذرد (دیواره های رحم و بدن خود را) حداقل در زمانی که مادر در محیط بسیار روشن و با لباسهای نازک تابستانی قرار دارد ببینند."

 

پیش از این گروهی دیگر از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از دستگاه اکوگرافی چهار بعدی از پنج جنین دوقلو تصویربرداری کردند و نشان دادند که حتی جنین ها نیز با هم بازی می کنند و تعاملات اجتماعی دارند.

 



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:خودآزاری Masochism, :: 15:47 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

مازوخیسم یا انحراف خودآزاری عکس سادیسم است. در این حالت شخص مازوخیست تنها از ش-ک-ن-ج-ه و عذاب وارد شدن بخود کسب لذت می‌کند و میل دارد پیوسته مورد طعن و عذاب و ناسزا و رنج قرار گیرد.

تعریف

انحراف مازوخیسم یا شهوت خودآزاری، نقطه‌ی مقابل انحراف ج-ن-س-ی سادیسم یا دیگرآزاری است. یک فرد سادیستیک ازآزار واذیت کردن دیگـــران لذت ج-ن-س-ی می‌برد، اما یک انسان مبتلا به «مازوخیسم» از عذاب و ش-ک-ن-ج-ه‌‌أی که خودش متحمل می‌شود لذت ج-ن-س-ی کسب می‌کند. افرادی که به این نوع انحراف مبتلا هستند بشدت تمایل دارند که چه به وسیله‌ی خود و چه از طرف دیگران، آزار ببینند یا حتی ش-ک-ن-ج-ه شوند. کامیابی روانی این بیماران، جز با زجر و آزار دیدن حاصل نمی‌شود.

تمامی روان‌شناسان در دوره‌های مختلف، خوی تجاوز و تعدی یا به بیان دیگر غریزه‌ی تخریب و مرگ را یکی از غرایز طبیعی افراد بشر و منشأ انحراف سادیسم دانسته‌اند. انحراف مازوخیسم یا خودآزاری نیز ریشه در همین غریزه دارد. با این تفاوت که واکنشهای بیمار مبتلا به مازوخیسم با بیمار سادیست فرق می‌کند.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:دریابیم , :: 17:9 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می کرد، از نزدیکی خانه بازرگـانی رد می شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.در یک لحظه، او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد. تا مدت ها فکر می کرد که از همه قدرتمند تر است، تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می گذارند حتی بازرگانان. مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قویتر می شدم!در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می کردند. احساس کرد که نور خورشید او را می آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است.او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمام نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند.پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلوی تابش او را گرفت. پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است، و تبدیل به ابری بزرگ شد.کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد. این بارآرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد. ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قوی ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد.همان طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که داردخرد می شود.نگاهی به پایین انداخت وسنگتراشی رادیدکه باچکش و قلم به جان او افتاده است.

اين داستان آموزنده شايد خيلي تكراري باشد اما نكات بسياري از ان بدست مي آيد كه در مسير زندگي بسيار راهگشاست هر انساني توانايي هاي بالقوه اي در درون خود دارد كه با شناخت آنها مي تواند كارهاي ناممكن را ممكن كند چرا كه خداوند قادر ومتعال فرموده اند عبدي اطعني حتي اجعلك مثلي يعني بنده من مطيع باش تا تو را مثل خودم قرار دهم واگر كسي مانند خدا شود ناممكنها ممكن مي شوند اطاعت خواوند هم بدان معنا نيست كه خداوند نيازمند فرمانبرداري است بلكه قرارگرفتن در مسير درست وادامه اين مسير براي رسيدن به مقصود هدف نهايي عبادت است تا خدايي شويم چرا كه از اوييم وبسوي او بر مي گرديم اگر مرد رهي بسم الله خدايي بدنيا امده اي مي تواني خدايي بمان وخدايي شو حال كمي در خلقت دنيا ومافيها تدبر كنيم تا ببينيم كجابي كار هستيم  خداقوت



دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:فرهنگ , :: 17:0 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

در راستای اجرای ماده 5 آیین نامه شورای عالی فرهنگ عمومی استان مصوب جلسه 581 مورخ 29/1/1385 شورای عالی انقلاب فرهنگی ، آیین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدین شرح است:



ادامه مطلب ...


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سال 91 را سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری كرده اند، معظم له با بصیرت تام و ژرف اندیشی با توجه به ضرورت ها و بسترهای موجود در كشور همه ساله با این نامگذاری ها و رهنمودها، نقشه راه مسوولان را تعیین می كنند.




ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:مجازی , :: 16:40 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

روزی با عجله و اشتهای فراوان به یک رستوران رفتم.

مدتها بود می خواستم برای سیاحت از مکانهای دیدنی به سفر بروم. در رستوران محل دنجی را انتخاب کردم، چون می خواستم از این فرصت استفاده کنم تا غذایی بخورم و برای آن سفر برنامه ریزی کنم.

فیله ماهی آزاد با کره، سالاد و آب پرتقال سفارش دادم. در انتهای لیست نوشته شده بود: غذای رژیمی می خورید؟ ... نه


نوت بوکم را باز کردم که صدایی از پشت سر مرا متوجه خود کرد:

- عمو... میشه کمی پول به من بدی؟
فقط اونقدری که بتونم نون بخرم

- نه کوچولو، پول زیادی همراهم نیست.


- باشه برات می خرم

صندوق پست الکترونیکی من پُر از ایمیل بود. از خواندن شعرها، پیامهای زیبا و همچنین جوک های خنده دار به کلی از خود بی خود شده بودم. صدای موسیقی یادآور روزهای خوشی بود که در لندن سپری کرده بودم.

عمو .... میشه بگی کره و پنیر هم بیارن؟

آه یادم افتاد که اون کوچولو پیش من نشسته.

- باشه ولی اجازه بده بعد به کارم برسم. من خیلی گرفتارم. خُب؟

غذای من رسید. غذای پسرک را سفارش دادم. گارسون پرسید که اگر او مزاحم است ، بیرونش کند. وجدانم مرا منع می کرد. گفتم نه مشکلی نیست.

بذار بمونه. برایش نان و یک غذای خوش مزه بیارید.

آنوقت پسرک روبروی من نشست.

- عمو ... چیکار می کنی؟

- ایمیل هام رو می خونم.

- ایمیل چیه؟

- پیام های الکترونیکی که مردم از طریق اینترنت می فرستن.

متوجه شدم که چیزی نفهمیده. برای اینکه دوباره سئوالی نپرسد گفتم:

- اون فقط یک نامه است که با اینترنت فرستاده شده

- عمو ... تو اینترنت داری؟

- بله در دنیای امروز خیلی ضروریه

- اینترنت چیه عمو؟

- اینترنت جائیه که با کامپیوترمیشه خیلی چیزها رو دید و شنید. اخبار، موسیقی، ملاقات با مردم، خواندن و نوشتن، رویاها، کار و یادگیری. همة این ها وجود دارن ولی در یک دنیای مجازی.

- مجازی یعنی چی عمو؟

تصمیم گرفتم جوابی ساده و خالی از ابهام بدهم تا بتوانم غذایم را با آسایش بخورم.


- دنیای مجازی جائیه که در اون نمیشه چیزی رو لمس کرد. ولی هر چی که دوست داریم اونجا هست. رویاهامون رو اونجا ساختیم و شکل دنیا رو اونطوری که دوست داریم عوض کردیم.

- چه عالی. دوستش دارم.

- کوچولو فهمیدی مجازی چیه؟

- آره عمو. من توی همین دنیای مجازی زندگی می کنم.

- مگه تو کامپیوتر داری؟

- مادرم تمام روز از خونه بیرونه. دیر برمی گرده و اغلب اونو نمی بینیم.

- نه ولی دنیای منم مثل اونه ... مجازی.

- وقتی برادر کوچیکم از گرسنگی گریه می کنه، با هم آب رو به جای سوپ می خوریم

- خواهر بزرگترم هر روز میره بیرون. میگن تن فروشی میکنه اما من نمی فهمم چون وقتی برمی گرده می بینم که هنوزم هم بدن داره.

- و من همیشه پیش خودم همة خانواده رو توی خونه دور هم تصور می کنم. یه عالمه غذا، یه عالمه اسباب بازی و من به مدرسه میرم تا یه روز دکتر بزرگی بشم.

- پدرم سالهاست که زندانه

- مگه مجازی همین نیست عمو؟

قبل از آنکه اشکهایم روی صفحه کلید بچکد، نوت بوکم را بستم.


صبر کردم تا بچه غذایش را که حریصانه می بلعید، تمام کند. پول غذا را پرداختم. من آن روز یکی از زیباترین و خالصانه ترین لبخندهای زندگیم را همراه با این جمله پاداش گرفتم:

- ممنونم عمو، تو معلم خوبی هستی.

آنجا، در آن لحظه، من بزرگترین آزمون بی خردی مجازی را گذراندم. ما هر روز را در حالی سپری می کنیم که از درک محاصره شدن وقایع بی رحم زندگی توسط حقیقت ها ، عاجزیم.



دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:جنگ نرم , :: 16:7 ::  نويسنده : مهدی ریحانی

كالبدشكافی روش‌ها؛ از فریب تا سبك زندگی



برای جنگ نرم اصطلاحات مختلفی وضع شده است. آنچه با عنوان "soft war" یا جنگ نرم مطرح می‌شود در ادبیات غرب بیشتر به قدرت نرم یا "soft power" شناخته شده است كه زیربنای فكری آن اولین بار توسط جوزف نای به شكلی علمی مطرح شد. مهم‌ترین حوزه‌ی اعمال و تأثیرگذاری قدرت نرم بر طرف مقابل، حوزه‌ی رسانه است. بهره‌گیری از رسانه‌ها و امكاناتی كه فرد را قادر می‌سازد تا برای تأثیرگذاری بر طرف مقابل، به اِعمال قدرت بپردازد.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید اين وبلاگ سعي دارد مهمترين رويدادها و مسائل مفيد وجالب روز را به بينندگان ارائه دهد ارسال نظرات وپيشنهادات وانتقادات در اين زمينه مي تواند اين وبلاگ را غني تر کرده و در پيشبرد اطلاع رساني حقيقي هادي ما باشد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یاس و آدرس yasmhdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yasmhdi.LoxBlog.Com





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 59056
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


.

.

.

.

.



آمار سایت

تعبیر خواب آنلاین

فال امروز


فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


بازی آنلاین


تماس با ما 09155244062 09159213413